מה הן הטעויות הגדולות שרבים עושים בעת עיצוב כרטיסי ביקור:


נייר באיכות ירודה, עיצוב בנאלי, לוגו שאינו מקצועי ועוד – במאמר זה נסקור מספר טעויות נפוצות בעיצוב כרטיסי ביקור.


כרטיס ביקור הוא מוצר בעל חשיבות רבה לעסק שלכם. גם היום, בעידן הדיגיטלי, לא מעט לקוחות (ולקוחות פוטנציאליים) מצפים לקבל מכם כרטיס ביקור בסיום פגישה עסקית. כרטיס הביקור הוא כלי, בעזרתו תוכלו לגרום ללקוחותיכם לזכור אתכם וליצור עמכם קשר בעתיד.
עם זאת, אף לקוח לא ישמח לקבל כרטיס ביקור חובבני וסביר להניח שאותו כרטיס ימצא את עצמו בפח האשפה.
העיצוב של הכרטיס, התכנים והנייר שעליו הוא מודפס, יקבעו במידה רבה אם הכרטיס יגיע להיכל התהילה – הארנק של הלקוח, או לפח אשפה.  מסיבה זו, כדאי להימנע מהטעויות הבאות בזמן עיצוב כרטיסי ביקור :


בחירת נייר באיכות ירודה


נכון שבחירה בנייר דק תוזיל את עלויות ההדפסה. עם זאת, התוצאה הסופית תהיה מוצלחת פחות: כרטיסי ביקור שהמגע שלהם ייצור תחושה של איכות ירודה, חוסר השקעה ובינוניות, במקרה הטוב.
זכרו כי הלקוח יחזיק את כרטיס הביקור, יעביר עליו את אצבעותיו ויגבש, אפילו בתת המודע שלו, רושם על העסק שלכם. האם זהו עסק אמין, איכותי ויוקרתי, או עסק שחוסך בעלויות ומציע שירותים ומוצרים באיכות ירודה?
כדאי להתייעץ עם הגרפיקאי בבית הדפוס: איזה נייר הכי יחמיא והכי יתאים לעיצוב שלכם? בנוסף, מומלץ לבקש הדפסת ניסיון על הנייר שהומלץ כדי שתוכלו להרגיש בעצמכם את התוצאה.



כרטיס ביקור בנאלי, שנראה כמו מאות אחרים


בוודאי גם אתם ראיתם אינסוף כרטיסי ביקור סתמיים, שלא השאירו עליכם שום רושם ושלא טרחתם לשמור. כרטיס משעמם וסתמי ישדר ללקוח שגם העסק שלכם הוא משעמם וסתמי. לעומת זאת, כרטיס ביקור שונה וייחודי יישמר וייחרט בזיכרון.
יש מגוון דרכים לשדרג את כרטיסי הביקור שלכם ולהפוך אותם לייחודיים יותר, החל מפינות מעוגלות (כמובן, בית הדפוס צריך לבצען בשלמות), למינציה, שימוש בנייר מיוחד ופחות שיגרתי (כגון נייר עם טקסטורה, נייר ממוחזר, נייר פנינה ועוד, שיתנו לכרטיס אופי אישי ומיוחד), הבלטות ועוד.
עם זאת, חשוב לציין גם את החיסרון של כרטיסי ביקור ייחודיים בעלי עיצוב גרפי יוצא דופן. כרטיסי ביקור כאלו אולי ייראו לכם יפים ומקסימים בתקופה הנוכחית, אבל בעוד כמה שנים יש סיכוי שהם יימאסו עליכם. אם אתם רוצים כרטיסים שישמשו אתכם לתקופה ארוכה, אף שנים קדימה, לכו על עיצוב נקי, קלאסי ואלגנטי.



כרטיס נטול צבע

אין דבר מדכא יותר, מאשר כרטיס ביקור עם כיתוב שחור על גבי רקע לבן, כרטיס שבעליו פחד להשתמש בצבע. לכן, העזו ותבלו את כרטיס הביקור שלכם בנגיעות צבע. עם זאת, אל תשתוללו עם צבעים שלא מתאימים זה לזה. זכרו כי הצבעים הנבחרים צריכים להתאים לצבעי הלוגו של העסק שלכם.



לוגו חובבני

ואם אנחנו כבר מציינים את הלוגו, ננצל את ההזדמנות כדי להדגיש: כרטיס ביקור עם לוגו חובבני – ייראה חובבני. הנה טיפ שישרת אתכם בעתיד: אם החלטתם לעצב לוגו חדש, כדאי להשקיע קצת ולחשוב איזה לוגו ישרת אתכם בשנים הבאות ולא יימאס עליכם תוך תקופה קצרה (וייאלץ אתכם להחליף את כל כרטיסי הביקור – ואת שאר הניירת הממותגת של העסק).


כרטיס עמוס באינפורמציה

הקפידו על תכנים פשוטים ומינימליסטיים, שיתרמו לתחושת ניקיון ויזואלי. הכרטיס צריך להכיל רק אינפורמציה חשובה בלבד; לא פירוט נרחב של סל המוצרים שלכם, לא עשרה מספרי טלפון וכן הלאה...


כרטיסים למגירה

נשמע מובן מאליו, אבל אחרי שהפקתם כרטיסי ביקור, אל תאחסנו אותם בקופסה במגירה ותשכחו מהם. הקפידו להחזיק עמכם כמה כרטיסים ולקחת אותם עמכם לכל מקום.



שימוש בפונט/תמונה לא חוקיים

הדבר האחרון שתרצו הוא להסתבך עם קנסות יקרים על הפרת זכויות יוצרים. עדיף לרכוש פונט/תמונה באופן חוקי ולחסוך כך כאבי ראש וקנסות. פונט גם יוכל לשמש אתכם במוצרי גרפיקה אחרים שתדפיסו לעסק.



העדר קישור לאתר האינטרנט

אתר אינטרנט הוא בבחינת חובה לכל עסק באשר הוא –אל תחשבו שהלקוחות פשוט לא ישימו לב להעדרה של כתובת האתר שלכם.



חוסר הקפדה על קווים מנחים

עבור גרפיקאים מקצועיים, המידע הבא מובן מאליו, אך עבור מי שאינו מתמצא בגרפיקה, אולי פחות: שימוש בקובץ של לפחות DPI300, שימוש בתמונות בעלות רזולוציה גבוהה, גם לפחות DPI300, שמירה על שטח נקי בשולי הקובץ ("בליד") בהתאם לדרישות בית הדפוס, סגירת הקובץ בפורמט המתאים ועוד. לכן, לפני תחילת העיצוב, הרימו טלפון לבית הדפוס ובקשו הנחיות.



הזמנת כרטיס חד צדדי במקום דו צדדי

כרטיסי ביקור דו צדדים גם נראים מושקעים ומרשימים יותר בעיני הלקוח (שכן, אין דבר מאכזב יותר עבורו מאשר לקבל כרטיס ביקור, להסתקרן ולהפוך אותו לאחור ולגלות – כלום! שטח לבן וסתמי) וגם מעניקים לכם יותר שטח להדפסה.
עם זאת, כדאי לרכז בצד אחד את כל פרטי ההתקשרות. את הצד השני נצלו בשביל גרסה אנגלית (או כל שפה אחרת), אלמנט גרפי, תמונה, לוגו, סלוגן, או אפילו טיפ שימושי (או מתכון, במקרה של קונדיטוריה למשל). 



אנו מקווים שהמאמר היה שימושי עבורכם ויחסוך לכם טעויות ועוגמת נפש. בהצלחה!